Zlepšete proces nástupu nových zaměstnanců
Celý proces nástupu nového zaměstnance bývá časově náročný a často je doprovázen mnoha manuálními úkony a papírováním. To vše lze odstranit pomocí CRM systému, jen je třeba jej zahrnout do procesu nástupu. Je to velmi jednoduché, podobně jako sledování kontaktů v obchodním případu.
CRM systém dokáže vést potřebnou evidenci, otevřené úkoly a systém vám umožní zapracovat nové zaměstnance, aniž byste tím zbytečně ztráceli další hodiny.
Získejte konkurenční výhodu díky automatizaci
Přehled o obchodních vztazích a možnost okamžitě reagovat na potřeby zákazníků je již samo o sobě velkou výhodou. Automatizovaný prodej i marketing vás však může dostat daleko před konkurenci. Ne každá společnost zavádí umělou inteligenci nebo automatizaci do svých procesů včas, což brzdí její růst. Vy však můžete díky tomuto strategickému tahu vystřelit vpřed.
Přesnější zacílení prodejních nabídek prostřednictvím e-mailového marketingu
Vytvořením různých cílových skupin zákazníků můžete zasílat prodejní nabídky, které je s větší pravděpodobností zaujmou. Každý zákazník má jiný zájem, jinou potřebu, přichází k vám, aby si koupil jiný produkt nebo službu, takže nemůžete poslat jednu nabídku celému seznamu kontaktů. Segmentujte a automatizujte rozesílání e-mailů.
CRM systém vám ušetří spoustu času s pracnou přípravou několika typů e-mailů, stačí vše zadat do připravených šablon, naplánovat rozesílání a pak už můžete vše přesně měřit a mít dokonalý přehled o úspěšnosti kampaně.
Nebojte se GDPR
GDPR, které v roce 2018 zavedla Evropská unie, dalo zabrat nejedné firmě. Přísná pravidla, kontrola jejich porušení a vysoké pokuty jsou stále noční můrou. Stačí malá chyba a akční zákazník a velký problém může být na světě.
Nová pravidla GDPR čekají od 1. 7. 2022 také na telemarketing. Telefonické oslovení nového zákazníka je podmíněno jeho souhlasem s hovorem. To se však s CRM systémem nestane. Ten se totiž postará o bezpečné uložení všech údajů o zákaznících, navíc některé systémy mohou upozornit na chybující kontakt, který nesouhlasí se zpracováním osobních údajů nebo je nepotvrdil.
Provádějte efektivní upselling
To, že systém CRM slouží ke sledování obchodních případů a zaznamenávání všech souvisejících informací, již víte, ale jeho potenciál sahá ještě dál. Budování vztahů se zákazníky můžete rozšířit na strategický upselling. Díky této činnosti můžete řídit celou cestu zákazníka, nabídnout mu nový produkt nebo službu a udržovat s ním dlouhodobý vztah. To jde ruku v ruce se zvyšováním příjmů a objemu prodeje.
Výhody virtuálního adresáře
CRM systém uchovává kompletně všechna data o zákaznících. Na jednom místě tak najdete nejen obchodní informace, ale také kontaktní údaje. Mějte přehled o všech telefonních číslech, e-mailových adresách a konkrétních kontaktních osobách pro jednotlivá oddělení.
A nemusí jít výhradně o obchodní kontakty, můžete sledovat dodavatele, zaměstnance, obchodní partnery, prakticky kohokoli. Celá firma má tento adresář na dosah ruky a v případě cloudových CRM systémů jsou kontakty přístupné odkudkoli.
Naučte se využívat svůj CRM systém na 120 % a usnadněte si práci i mimo obchodní aktivity. Systémy mají často různé doplňkové funkce, o kterých uživatelé nevědí nebo se na ně nezeptají dodavatele CRM systému. Některé systémy jsou určeny spíše pro specifická odvětví, jako je energetika, strojírenství nebo velkoobchod – ideální je řešení CRM Leonardo.
Robustnější CRM systém Salesforce má naopak silné marketingové zázemí a Dynamics 365 se stará o podrobné reporty. Pokud hledáte méně robustní a levnější řešení, ale požadujete jednotlivé funkce, sáhněte po CRM systému, který je vytvořen na tzv. low-code platformě. Jedná se o alternativu k vlastnímu vývoji za zlomek ceny.
Zdroj: Seyfor a.s.