Špatné nastavení GDPR může ohrozit dobré vztahy se zákazníky
Jak už se stává, legislativní nařízení se často mění či doplňují, takže udržet si stálý přehled nad složitou problematikou může dát člověku zabrat. Špatně nastavená pravidla pro GDPR mohou mít dopad nejen na právní stránku firmy, ale i na dobrý vztah se zákazníky. Pro představu si můžeme uvést konkrétní příklad. Pokud zákaznickou základnu společnosti tvoří kolem 300 lidí, tak každý z těchto zákazníků prošel individuální marketingovou nebo obchodní cestou. Každý z těchto 300 klientů dal souhlas se zpracováním údajů pro jiné aktivity. Jeden si přeje dostávat informace prostřednictvím newsletteru, další má zájem o přímé nabídky od obchodníků a zase někdo další sice chodí nakupovat pravidelně, ale jakákoliv komunikace ze strany společnosti ho obtěžuje. A aby toho nebylo málo, u všeho je potřeba postupovat podle zákona, aby společnosti nehrozily zbytečné pokuty.
Mít ve všem dobrý přehled si vyžaduje buď služby konzultanta na GDPR problematiku nebo dokonalé zvládnutí interních procesů. Každý zdánlivý problém ale má své řešení. A dnešní trh s informačními technologiemi nabízí různá softwarová řešení, která tato data dokáží zpracovat.
GDPR agendu dokáže obsloužit kvalitní CRM systém
Jedním z takových softwarů je CRM systém Leonardo. Kromě klasických funkcí CRM systému, které jsme rozebírali v předchozím článku, se dokáže komplexně postarat i o GDPR agendu. Celý princip je v takzvaných komunikačních scénářích, které se dají považovat za sběrný dvůr důležitých dat. Právě zde se třídí data o jednotlivých zákaznících podle toho, odkud do společnosti přišli a podle toho, k jakým marketingovým aktivitám udělili souhlas. V praxi to znamená, že pokud chce společnost hromadně oslovit své zákazníky obchodní nabídkou, systém jí sám vygeneruje vhodné kontakty. Tyto kontakty budou splňovat všechny legislativní podmínky a zároveň jsou pozitivně nakloněny této formě marketingových aktivit. Pokud se náhodou mezi tyto kontakty dostane zákazník, který si nepřeje dostávat marketingové nabídky, systém na to před rozesílkou sám upozorní. Další velkou výhodou takového systému je i to, že společnost si dokáže podle svého oboru působení určit legislativní podmínky pro daný obor. Znamená to, že systém se dokáže přizpůsobit individuálním legislativním požadavkům každé společnosti bez ohledu na to, jestli jde o automotive, strojírenství, farmaceutický průmysl nebo jiné odvětví. Při úvodních nastaveních má každá společnost k dispozici odborníka, který se postará o profesionální nastavení, díky čemuž je garantovaná 100% spolehlivost systému. Důležitou funkcí, kterou CRM Leonardo zvládá, je i anonymizace dat. Po uplynutí lhůty nebo na vyžádání jsou data automaticky anonymizována.
Při výběru správného CRM systému je potřeba klást důraz na to, aby co nejvíce splňoval požadavky dané společnosti. Čím víc toho systém zvládá ve své základní verzi, tím je potřeba méně dodatečných úprav, které si vyžadují další, často nemalé finanční prostředky.
* Brno, 22. února 2021 – Společnost Solitea kupuje od AspectWorks její divizi IT Služby. Získává tak nejen předního domácího implementátora řešení celosvětově nejúspěšnější CRM platformy od společnosti Salesforce, ale i vývojáře softwarových aplikací na zakázku, založených především na platformě Java a JEE, a rovněž dodavatele firemních mobilních a webových aplikací s využitím cloudových low-code platforem.