Spokojení zákazníci zvyšují prodeje
Spokojenost zákazníků má silný vliv na úspěch podniku. Spokojení zákazníci totiž častěji opakovaně nakupují a doporučují výrobky nebo služby svým přátelům a rodině. Tím mohou významně přispět k rozšíření zákaznické základny a zvýšení prodeje. Mohou být také významným zdrojem pozitivních recenzí a hodnocení, které mohou pomoci zvýšit důvěru potenciálních zákazníků.
V konečném důsledku může spokojenost zákazníků pomoci podniku dosáhnout větší loajality, lepší pověsti a dlouhodobého úspěchu. Proto je stále důležitější co nejlépe porozumět potřebám zákazníků a přizpůsobit jim své služby. V tom vám ideálně pomůže dvojice pilířů v podobě věrnostního programu a CRM.
Spojení věrnostního programu a CRM
Věrnostní programy a CRM (Customer Relationship Management = řízení vztahů se zákazníky) jsou dva samostatné, ale související koncepty v oblasti marketingu a správy zákazníků.
Věrnostní programy jsou určeny k odměňování zákazníků za jejich opakované nákupy a motivují je k dalším nákupům u dané společnosti. Toho lze dosáhnout pomocí bodového systému, kdy zákazníci za nákupy získávají body, které lze později vyměnit za odměny.
CRM je zase soubor strategií a technologií, které společnosti využívají ke správě a analýze interakcí se zákazníky a dat v průběhu celého životního cyklu zákazníka. Cílem CRM je zlepšit vztahy se zákazníky, zvýšit jejich loajalitu a podpořit růst prodeje.
Kombinace těchto dvou konceptů vede k personalizovanějšímu a efektivnějšímu přístupu ke správě zákazníků. Společnost může například využít údaje ze systému CRM k tomu, aby přizpůsobila věrnostní program jednotlivým zákazníkům a nabídla jim odměny a pobídky, které s větší pravděpodobností povedou k opakovaným obchodům.
Tip: Využijte potenciál CRM systému na 120 % i mimo prodej
Řízení vztahů se zákazníky v roce 2023
Vzhledem k širokému využívání digitálních technologií a rostoucímu významu zákaznických dat budou společnosti v roce 2023 využívat CRM systémy ke shromažďování a analýze ještě podrobnějších informací o svých zákaznících. Tyto údaje pak mohou být využity k informování a personalizaci věrnostních programů, čímž se zvýší jejich účinnost při podpoře opakovaných obchodů.
Kromě toho se v CRM a věrnostních programech bude pravděpodobně stále více využívat umělá inteligence a strojové učení, které společnostem umožní automatizovat a optimalizovat klíčové procesy, jako je distribuce odměn a segmentace zákazníků.
Výhody propojení věrnostních programů a CRM:
- rozšířené údaje o zákaznících: integrace věrnostního programu s CRM systémem umožňuje centralizovat údaje o zákaznících, což usnadňuje jejich analýzu,
- personalizovaná zkušenost: díky přístupu k podrobnějším údajům o zákaznících mohou společnosti tyto informace využít k vytvoření personalizovanější a relevantnější zkušenosti s věrnostním programem pro své zákazníky,
- zvýšená angažovanost zákazníků: dobře navržený věrnostní program, který je propojen s CRM systémem, může pomoci zvýšit angažovanost zákazníků a jejich opakované obchody,
- lepší zacílení propagačních akcí: díky využití údajů o zákaznících z CRM systému mohou společnosti efektivněji zacílit propagační akce a odměny na zákazníky na základě jejich dřívějšího nákupního chování a preferencí,
- lepší přehled o zákaznících: díky integraci věrnostního systému a CRM systému mohou společnosti získat hlubší přehled o chování, preferencích a motivaci zákazníků, což jim umožní přijímat informovanější rozhodnutí o strategiích věrnostních programů.
Z výše uvedeného je zřejmé, že v roce 2023 se budou CRM a věrnostní programy dále vyvíjet a budou stále více integrovány a založeny na datech.
Personalizace jako trend roku 2023
Vzhledem k tomu, že zákazníci jsou stále propojenější a mají stále více pravomocí, mohou se společnosti také snažit vyvíjet inovativnější a poutavější věrnostní programy, které budou v souladu s hodnotami a zájmy jejich zákazníků. To by mohlo zahrnovat například odměny za chování šetrné k životnímu prostředí nebo příležitosti pro zákazníky darovat body na sociální účely.
Celkově lze říci, že trendem v roce 2023 budou personalizovanější CRM a věrnostní programy založené na datech a technologiích, které lépe odpovídají potřebám a očekáváním zákazníků.
Propojení věrnostního programu a CRM je strategickým krokem pro společnosti, které chtějí zvýšit loajalitu zákazníků a poskytovat kvalitnější služby.
Lepším pochopením potřeb zákazníků a personalizací služeb mohou společnosti dosáhnout vyšší spokojenosti zákazníků a získat nové zákazníky. Jedná se tedy o investici, která se v budoucnu jistě vrátí v podobě vyšších zisků a lepší pověsti společnosti.