Klíčovou roli hrají také data o zákaznících, která mají nevyčíslitelnou hodnotu pro oddělení obchodu, marketingu a zákaznické podpory. Z tohoto důvodu je třeba je udržovat v aktuálním stavu, což se ne vždy daří. Správu dat lze zvládnout pomocí nástrojů, které se starají o vztahy se zákazníky a jsou pravou rukou mnoha oddělení, která se na ně mohou kdykoli spolehnout. Jedním z takových nástrojů je CRM systém.
Co je to CRM systém?
CRM, CRMko, CRM systém nebo dokonce CRM software označují systém, který se stará o správu vztahů se zákazníky. Právě sběr a následné zpracování dat nakonec nabízí 360° pohled na zákazníka, jeho aktivity a stav obchodních případů. Jednotlivé týmy získají komplexní přehled o stavu akvizičních činností, plnění obratu, saldokontech, stavu objednávek, reklamacích a mnohém dalším.
Důležitou úlohou CRM systému je také zpracování kontaktních údajů, které jsou jakýmsi online adresářem dostupným kdykoli a komukoli, kdo k němu získal přístupová práva.
Proč je dobré, když společnost používá CRM systém?
Cílem CRM systému je propojit činnosti obchodního týmu a dalších oddělení, která shromažďují informace o konkrétním zákazníkovi nebo obchodním případu, a dát je do jednoho celku. Ve skutečnosti to vypadá tak, že zákazník poptá službu/zboží, obchodník pošle nabídku, zákazník ji schválí, obchodník nebo právní oddělení zajistí smlouvu, pak se eviduje podepsaná smlouva, účetní oddělení pošle zálohovou nebo ostrou fakturu, zkontrolují se platby.
Všechny výše uvedené dokumenty a stav aktuálních kroků jsou po celou dobu procesu zaznamenávány v CRM systému a žádná ze zúčastněných osob neztratí přehled o aktuálním stavu obchodního případu. Výsledkem jsou automatizované procesy a efektivní práce všech zaměstnanců.
Jaké možnosti nabízejí výrobci CRM systémů?
Dnešní trh nabízí CRM systémy různých velikostí a typů. Můžete si vybrat z hotových krabicových řešení, které již mají nastavené funkce, nebo můžete dát přednost nákladnému vývoji na míru. Vývoj na zakázku má také levnější alternativu v podobě vytvoření systému na tzv. low-code platformě, která vám ušetří peníze i čas, který vývoj na zakázku vyžaduje. Pokud jde o typy CRM systémů, můžete sáhnout po on-premise, hybridním nebo cloudovém systému.
CRM systémy, které najdete v naší nabídce
Salesforce
Celosvětově využívaná CRM platforma nabízí 360° pohled na zákazníka a možnost přehledně uchovávat veškeré informace o zákaznících a s nimi spojených aktivitách. Uživatelé tak získávají schopnost vytěžit ze svých kontaktů maximum. Ekosystém Salesforce spojuje prodej, služby, marketing, obchod, IT a analytiku prostřednictvím digitálních pracovních postupů, které umožňují zcela nový způsob práce.
Více o Salesforce
Microsoft Dynamics 365
Dynamics 365 je platforma, která se stará o potřeby a procesy podniku a také o postupy řízení obchodu. Obsahuje několik platforem, jako je Sales, Service, Marketing, Finance, HR, Project Management, které jsou vzájemně propojeny. Zákazník může spravovat všechny uvedené oblasti v jednom nástroji.
Více o Dynamics 365CRM Leonardo
Jedná se o systém navržený naší společností. Je určen především pro střední a velké společnosti. V souladu se současnými trendy zobrazuje potřebná data na SMART zařízeních, kde jsou data optimalizována tak, aby byly zachovány všechny informace a zobrazená data neztratila svou smysluplnost, přehlednost a čitelnost. Je také skvělou volbou pro společnosti působící v energetickém sektoru.
Více o CRM Leonardo
CROMA CORE
Otevřená a velmi flexibilní platforma pro podporu obchodních, marketingových, personálních, projektových či vzdělávacích procesů. Rychlé nasazení potěší společnosti, které potřebují centralizovat obchodní informace na jednom místě. Jde o odlehčenou alternativu k Microsoft Dynamics 365 Sales, se kterým sdílí stejnou technologii – Microsoft Power Platform.
Více o CROMA CORE
Low-code CRM
CRM systém vytvořený na low-code platformě je vynikající alternativou k robustním CRM systémům. Aplikace je vymodelována tak, aby obsahovala všechny funkce, které zákazník ve svém systému požaduje, ale nemá čas ani finanční prostředky na vývoj vlastní aplikace. Low-code funguje na principu předpřipravených šablon, ze kterých lze sestavit aplikaci na míru. Výhodou jsou nižší náklady a možnost pozdějších úprav v případě potřeby rozšíření aplikace.
Více o low-code CRM