Skrýt formulář
MENU Zavřít
Marketingovým telefonátům zvoní umíráček. V platnost vstupuje nový zákon 374/2021 Sb. Marketingovým telefonátům zvoní umíráček. V platnost vstupuje nový zákon 374/2021 Sb.

Marketingovým telefonátům zvoní umíráček. V platnost vstupuje nový zákon 374/2021 Sb.

  • 29. 6. 2022

4 minuty čtení

Provozovatele call center a telefonní marketéry čeká těžká zkouška. Od 1. července 2022 vstupuje v platnost nový zákon, který již neumožňuje uskutečnit marketingový telefonát bez souhlasu druhé strany. Co to znamená?

Tato změna zákona přinese zejména konec obtěžujících telefonátů, které nabízejí nevyžádané služby, jako jsou změny dodávek energií, různá pojištění nebo nabídky mobilních operátorů. Tuto změnu ocení zejména široká veřejnost (týká se fyzických i právnických osob), ale pro firmy, které se na tento marketingový kanál spoléhaly, bude znamenat kámen úrazu. Úplné znění nového zákona si můžete přečíst zde.

Co přinese změna zákona firmám?

Hlavní změnou bude, že telefonát s prodejní nebo marketingovou nabídkou nebude možné uskutečnit s potenciálním novým zákazníkem bez jeho předchozího souhlasu. Upozorňujeme, že tato změna se netýká zákazníků, kteří již se společností navázali dlouhodobý obchodní vztah.

Cílem této změny je ochrana spotřebitele, takže kromě souhlasu s e-mailovým marketingem bude do této skupiny zahrnut i telemarketing. Tímto krokem se vyhnete obtěžujícím telefonátům, které mnoho lidí považuje spíše za obtěžující než za vítané. Pokud však volaná osoba před předložením obchodní nabídky udělí svůj souhlas, lze hovor uskutečnit, aniž by došlo k porušení zákona, a aniž by hrozil finanční postih.

Jak se na tuto situaci připravit?

V současné době je standardem, že telefonní hovory jsou monitorovány prostřednictvím záznamu. Pokud tedy osoba již jednou souhlas udělila a později začne sama sobě odporovat, že nic takového neudělala, lze to snadno prokázat takovým důkazem.

Dalším nástrojem, který může firmám pomoci ustát tuto velkou změnu, je CRM systém. Mnoho kvalitních softwarů dokáže shromažďovat údaje podle GDPR, což platí i pro telefonní hovory. Souhlas lze ke kontaktu přiřadit přímo v systému, a to buď podle atributu, nebo podle dokumentu. Tímto způsobem mohou společnosti evidovat souhlasy a nesouhlasy všech potenciálních i skutečných zákazníků a neztratit přehled, což může při špatném řízení GDPR vést k finančním postihům. Moderní systémy již dokážou samy upozornit na to, že se telefonní agent chystá oslovit zákazníka, který k tomu nedal souhlas. Zákazník má také stále možnost volby, a pokud se rozhodne svůj souhlas po určité době odvolat, stačí pouze zaslat potvrzující dokument, který lze následně zaznamenat do CRM systému, čímž se neporuší aktuálnost údajů.

Zajímá vás, jak naše systémy pomohly v Kofole vybudovat call centrum s osobním přístupem a rychlým zpracováním objednávky?

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajůpodmínky používání služby Google.

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky používání služby Google.

Podobné články

BUSINESS DUEL – Fáma nebo IT trend?

  • 27. 10. 2022

Nový trend ve světě CRM systémů – modelování vlastního CRM na low-code platformách

  • 4. 10. 2022

CLOUD vs ON PREMISE | Adam Bárta

  • 21. 9. 2022