Skrýt formulář
MENU Zavřít
Víte, co je CRM? Podívejme se, k čemu slouží Víte, co je CRM? Podívejme se, k čemu slouží

Víte, co je CRM? Podívejme se, k čemu slouží

  • 4. 1. 2020

2 minuty čtení

Zkratka CRM doslova znamená "customer relationship management". V českém překladu se tedy jedná o řízení vztahů se zákazníkem. Ty jsou založeny na správně nastavených firemních procesech, komunikaci a řízení. 

 

CRM však je jednak strategie, ale tato zkratka označuje také nástroje, které se používají speciálně pro řízení a zlepšování vztahů se zákazníky a nazývají se CRM systémy. V následujících řádcích vám přiblížíme, k čemu slouží a jak vám mohou pomoci při budování vztahů se současnými i budoucími zákazníky.

Seznamte se se systémy CRM

Tyto systémy slouží především k evidenci, automatizaci a vyhodnocování užitečných údajů o zákaznících. Často jsou pravou rukou a velkým pomocníkem pro celý prodejní tým. Díky nim mají obchodníci všechna data, jako jsou kontakty, historie komunikace, informace o vyjednaných obchodních podmínkách, zápisy z jednání, konkrétní nabídky, faktury nebo jiné dokumenty, na jednom sdíleném místě.

Právě díky efektivnímu sběru dat můžete lépe pochopit potřeby zákazníků, ulehčit a usnadnit práci prodejnímu týmu, zlepšit zákaznickou podporu nebo lépe zacílit prodejní či marketingové nabídky a kampaně.

Přehledná evidence a automatizace díky jednomu systému

Často se stává, že společnosti, které nepoužívají systémy CRM, mají svá data nepřehledně uložena na několika místech, například v tabulkách Excelu nebo v počítačích jednotlivých prodejců. Důležité dokumenty se tak mohou snadno ztratit či zapadnout. CRM systém ovšem vše shromažďuje na jednom místě, ke kterému má přístup kdokoli, kdo je k tomu administrativně oprávněn. Kromě toho jsou data vzájemně propojena.

Systém CRM je proto vhodný pro následující agendy:
- databáze s důležitými informacemi o zákaznících,
- obchodní případy, ve kterých můžete sledovat vývoj od začátku do konce,
- kalendáře s obchodními aktivitami, jako jsou schůzky nebo důležité termíny.

Systém CRM je také skvělým pomocníkem, pokud potřebujete vytvořit automatizaci procesů. Už jen to, že prodejní tým zbavíte zbytečné administrativy, pomůže ušetřit čas na důležitější obchodní činnosti. Díky systému můžete také sledovat výkonnost prodejců a intenzitu jejich jednání se zákazníky. Systém vám také poskytuje automatický report s přesnými údaji, která vám pomůže naplánovat další kroky.

Systém CRM je tedy skvělým pomocníkem, který vám ušetří spoustu času, pomůže vám nastartovat procesy a mnohonásobně zlepšit vztahy se zákazníky.

Podobné články

Marketingovým telefonátům zvoní umíráček. V platnost vstupuje nový zákon 374/2021 Sb.

  • 29. 6. 2022

Výsledky průzkumu v polygrafickém odvětví hovoří jasně – digitalizace má zelenou

  • 28. 6. 2022

6 tipů, jak CRM systém pomůže letním obchodům

  • 22. 6. 2022