Skrýt formulář
MENU Zavřít
Jaký je rozdíl mezi CRM a CRM systémem? Jaký je rozdíl mezi CRM a CRM systémem?

Jaký je rozdíl mezi CRM a CRM systémem?

  • 3. 3. 2021

3 minuty čtení

V prostředí byznysu slýcháváme zkratku CRM běžně, ale jaký je rozdíl mezi CRM a CRM systémem? Zkratky pocházejí z angličtiny a o to spíš není od věci si rozdíly mezi těmito pojmy vyjasnit.

CRM = Customer Relationship Management

Zkratka CRM pochází anglického termínu „Customer Relationship Management“, což do češtiny můžeme přeložit jako „Řízení vztahu se zákazníky“. Jedná se tedy o druh obchodní strategie, kdy firma vědomě dbá na udržování kvalitních vztahů se zákazníky za účelem budování dlouhodobých obchodních partnerství. V dnešním globalizovaném světě se silnou konkurencí se asi shodneme, že tato strategie je základem úspěšného podnikání, ne-li jeho samotným předpokladem.

CRM systém

Naplnění cílů této strategie usnadňuje software, který je běžně označován jako CRM systém. CRM systém může být poskládán z mnoha modulů, které plní různé funkce od akvizice až po samotnou realizaci a zákaznický servis. CRM systém shromažďuje veškerá relevantní data o zákaznících, která umožňují efektivní udržování a posilování dlouhodobě prosperujících vazeb.

Co konkrétně CRM systém dělá?

≫ Shromažďuje informace na jediném místě.
≫ Díky automatizaci a Business Inteligence zpracovává data na míru vašim požadavkům.
≫ Spravuje veškeré informační toky.
≫ Automatizuje procesy od akvizice až po realizaci.

Na následujících řádcích se na jednotlivé body podíváme podrobněji. První stěžejní funkcí CRM systému je shromažďování všech informací týkajících se zákazníků na jediném místě. V systému najdete veškeré kontakty, xls tabulky, vzory dokumentů, skeny smluv, úkoly, projekty a mnoho dalšího. To vše přehledně bez nutnosti dohledávat informace v různých složkách v počítači.

Automatizované funkce CRM systémů

Nastavené funkce CRM systému vám díky automatizaci umožní celou škálu úkonů, které vám výrazně zjednoduší práci. Můžete třídit zákazníky podle klíčových slov, automaticky generovat úkoly, příchozí e-maily párovat s konkrétními osobami, hlídat termíny smluv, plánovat obrat na zákazníka na základě meziročních srovnání, segmentovat zákazníky dle obratu, odvětví, velikosti, monitorovat výroční smlouvy, plánovat marketingové kampaně, převádět jména do 5. pádu a mnoho dalšího. Generování dat pro nejrůznější reporty, které si můžete vyjíždět prakticky kdykoliv on-line, jsou pak praktickým výstupem a kombinací toho, co CRM systém umí.

Podobné články

Nový trend ve světě CRM systémů – modelování vlastního CRM na low-code platformách

  • 4. 10. 2022

CLOUD vs ON PREMISE | Adam Bárta

  • 21. 9. 2022

Implementaci systému CRM lze zvládnout zcela hladce. Jak to zvládnout a jakých chyb se vyvarovat?

  • 7. 9. 2022