Skrýt formulář
MENU Zavřít
Implementaci systému CRM lze zvládnout zcela hladce. Jak to zvládnout a jakých chyb se vyvarovat? Implementaci systému CRM lze zvládnout zcela hladce. Jak to zvládnout a jakých chyb se vyvarovat?

Implementaci systému CRM lze zvládnout zcela hladce. Jak to zvládnout a jakých chyb se vyvarovat?

  • 7. 9. 2022

5 minut čtení

To, jak bude samotná implementace CRM systému probíhat, je klíčové pro jeho následné bezproblémové fungování. Je důležité, aby byla provedena důkladně a odborně. 

Nemusíte se obávat časové náročnosti procesu ani možných komplikací, které by vás mohly potkat. V tomto článku vás na implementaci připravíme a ukážeme vám, jak se vypořádat s překážkami, které vás mohou překvapit. 

Důležité je sestavit interní realizační tým 

Před zahájením vlastní implementace vyčleňte pro projekt interní tým lidí. Je také potřeba si ujasnit, kdo se bude o systém starat po jeho zprovoznění. Pokud to budou vaši interní zaměstnanci, je důležité, aby prošli celým procesem společně s dodavatelem a sledovali technické pozadí nebo administraci systému. Pokud chcete nechat správu systému na dodavateli, stačí do procesu zapojit projektového manažera, který stanoví priority a dohlédne na jejich plnění.

Vyhraďte si dostatek času na implementaci systému

V úvodu jsme zmínili, že implementace je časově náročný proces. Počítejte s rozmezím 3 měsíců až 1 roku. Délka doby však závisí na typu zvoleného systému a také na stavu dat, která je třeba do systému přemigrovat. Je také rozdíl, zda implementujete hotové, tzv. krabicové řešení, nebo zda zvolíte systém vyvinutý na míru. Před zahájením implementace s vámi dodavatel vše projde.

Se správnou přípravou zvládnete vše  

Ačkoli to vypadá náročně, nemusíte si s implementací dělat starosti. Pokud si na to vyčleníte dostatek času a implementační tým, který bude s dodavatelem aktivně komunikovat, lze vše dobře zvládnout. Nezapomeňte počítat s časovou rezervou, která vás zachrání v případě neočekávaných problémů. Celý proces lze měnit a upravovat za chodu, takže pokud během implementace zjistíte, že potřebujete funkce, které jste do zadání nezahrnuli, vše lze ještě změnit. Je velkou výhodou, pokud se s dodavatelem dohodnete na agilním přístupu, protože získáte rychlejší zpětnou vazbu a reakci na změny.

Vyhněte se těmto chybám 

I když budete mít vše připraveno tak, aby implementace proběhla co možná nejplynuleji, mohou vás překvapit neočekávané problémy. Ty obvykle závisí na chybách, kterých se můžete dopustit nedopatřením. Ze zkušenosti víme, že zákazníky v procesu implementace nejčastěji překvapí právě tohle:

Vybraný projektový manažer není dostatečně zkušený a nedokáže se o projekt komplexně postarat. 

 Doporučení dodavatele jsou od počátku ignorována, a projekt je proto špatně nastaven. 

 V počáteční fázi projektu zjistíte, že nemáte dostatek času nebo lidských zdrojů. 

 Máte špatně nastavené cíle a priority, nekomunikujete s dodavatelem a komplikujete mu práci.

Pokud se zaměříte na detaily a předem se připravíte na to, co vás čeká, může implementace proběhnout bez větších komplikací. Myslete na to, že se nakonec jedná o komplexní systém, který vám pomůže zefektivnit firemní procesy a přinese vám řadu výhod. Proto berte celý proces implementace jako výzvu, která vám přinese kýžené ovoce.

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Jak vybrat CRM systém

Stáhněte si e-book
a přečtěte si, jak
vybrat CRM systém

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajůpodmínky používání služby Google.

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Jak vybrat CRM systém

Stáhněte si e-book
a přečtěte si, jak
vybrat CRM systém

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky používání služby Google.

Podobné články

CRM v 21. století: Proč je důležité sledovat trendy v oblasti umělé inteligence a strojového učení?

  • 9. 3. 2023

Salesforce usnadnilo a urychlilo práci Slovenské humanitní rady

  • 21. 2. 2023

Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

  • 20. 2. 2023