Skrýt formulář
MENU Zavřít
6 tipů, jak CRM systém pomůže letním obchodům 6 tipů, jak CRM systém pomůže letním obchodům

6 tipů, jak CRM systém pomůže letním obchodům

  • 22. 6. 2022

5 minut čtení

Přestože většina z vás považuje letní prázdniny za tzv. okurkovou sezónu, lze toto období využít i ke zvýšení prodeje. Zde je několik tipů, které vám pomohou vnímat léto jako období plné příležitostí.

Chcete-li co nejlépe využít všech příležitostí, které se v létě nabízejí, zapojte do svých postupů různé nástroje. Zefektivní vaši činnost, ušetří vám čas, poskytnou dokonalý přehled o stavu rozpracovanosti a nahradí nepřítomné zaměstnance na dovolené. Skvělým nástrojem, který můžete plně využít i mimo období dovolených, je určitě CRM systém. Ten se stará především o řízení vztahů se současnými i budoucími zákazníky a často je pravou rukou obchodního oddělení. Jak tedy můžete do svých procesů začlenit CRM systém a vytěžit z prázdninových měsíců maximum?

1. Automatizujte generování potenciálních zákazníků

Získávání nových zákazníků během letní sezóny může znít jako sci-fi, ale není to nemožné. Zkuste je nalákat na přidanou hodnotu nebo jim něco nabídnout ještě před prvním nákupem. Může to být e-book s cennými informacemi, atraktivní sleva před prvním nákupem nebo malý dárek. Tímto způsobem motivujete zákazníka k vyplnění kontaktního formuláře výměnou za to, co mu nabízíte. Zákazník bude potěšen a vy získáte nový kontakt ve své databázi, který se může časem proměnit v dlouhodobý obchodní vztah.

CRM systém nabízí automatizovaný sběr dat prostřednictvím formuláře, který si můžete nastavit podle svých potřeb. Ve většině případů mají formuláře několik šablon v závislosti na typu informací, které chcete shromažďovat. Je to rychlé, efektivní a hlavně strategické. Nakonec můžete ze systému vytáhnout report s novými kontakty, se kterými pak můžete pracovat a vyhodnocovat je.

2. Zaměřte se na své největší zákazníky

Tím nechceme říci, že byste měli rozlišovat mezi svými zákazníky podle výše jejich útraty. Každý zákazník je cenný, ať už je velký nebo malý. Je však důležité si uvědomit, že velký zákazník pravděpodobně nebude mít problémy s financemi a nebude nad vaší nabídkou dlouho váhat. Váš produkt nebo službu již zná, a protože nakupuje ve velkém, určitě se mu líbí, takže na vaši cílenou nabídku s největší pravděpodobností zareaguje nákupem. Léto je navíc ideální dobou k tomu, abyste jim poděkovali za obchodní vztahy prostřednictvím zážitkových nebo gastronomických obchodních setkání.

Jak nejlépe zjistíte, kteří zákazníci u vás nakupují nejčastěji? CRM systém neustále shromažďuje všechny údaje o uzavřených obchodech. Stačí, když si tato data stáhnete do reportu, vyhodnotíte je a naplánujete další kroky. Kromě toho v systému vidíte, o jaké druhy zboží nebo služeb měli za celé období největší zájem, případně můžete předvídat, co už jim dochází, a můžete je oslovit dobře zacílenou nabídkou.

V praxi se nám osvědčily tyto:

  • Salesforce: Jeden ze světově nejpoužívanějších systémů. U nás ho používají velké firmy jako Kofola, Panasonic, Crestyl nebo Albatros Media.
  • Dynamics 365: Spolehlivý systém od Microsoftu prověřený lety. Velká výhoda je, že se v něm snadno zorientuje každý, kdo používá programy Microsoft.
  • CRM Leonardo: České CRM, které se vám dokonale přizpůsobí.
  • Dobře poslouží také řešení na míru – ideálně jednoduše vytvořené na low-code platformě.

Ať vyberete kterýkoliv systém, nezapomeňte: Data a jejich propojení. To je váš náskok před konkurencí.

3. Posílejte personalizované a dobře cílené obchodní nabídky

V předchozích článcích jsme několikrát zdůrazňovali, že jedna konkrétní nabídka by neměla být rozesílána celé databázi kontaktů. Důvod je jednoduchý. Každý zákazník (nebo skupina zákazníků) má jiné potřeby, zajímá se o jiné zboží a služby a nakupuje v jiných objemech. Proto je léto ideální dobou pro revizi vaší databáze a vytvoření cílových skupin s podobnými zájmy.

Díky takové segmentaci můžete vytvořit několik typů obchodních nabídek, které můžete během krátké chvíle rozeslat různým kontaktům ve své databázi. Zákazník má pocit, že k němu přistupujete osobně a vnímáte jeho zájmy, a proto u vás rád nakoupí znovu. Pokud se obáváte, že to bude vyžadovat mnohem více času, než jste byli doposud zvyklí, je to zbytečné.

CRM systém nabízí různé šablony, které můžete během několika minut upravit, nastavit a zadat k odeslání. Takto můžete jednu skupinu informovat o novém produktu, druhé skupině poslat informace o speciální individuální slevě a třetí skupině poslat nabídku s doplňkovou službou ke zboží, které si již objednali. Je to rychlé, efektivní a především účinné.

4. Automatizujte obsah na sociálních sítích

Dobrá komunikace s veřejností je zásadní pro udržení povědomí o vaší společnosti. Ať už se o obsah na vašich sociálních sítích stará konkrétní osoba, nebo potřebujete v této oblasti zlepšit komunikaci, je dobré si to pojistit automatizací. To znamená, že si příspěvky předem naplánujete a systém je automaticky vypustí ve stanovený čas. Tímto způsobem nebudete zaskočeni, pokud váš správce sociálních médií odjede na dovolenou, a kromě toho, právě během letních prázdnin, tráví lidé na sociálních sítích mnohem více času. Čím více jste na očích veřejnosti prostřednictvím sociálních médií, tím větší je pravděpodobnost, že získáte mnoho nových zákazníků, kteří se zajímají o to, co nabízíte.

Jak dosáhnout automatizace a neinvestovat do dalších zbytečných nástrojů? Většina CRM systémů dokáže kromě tradičního řízení obchodních vztahů pomoci i se správou sociálních médií. Marketingové funkce jsou integrovány přímo do systému, takže stačí naplánovat obsah, který se bude rozesílat přesně tehdy, kdy potřebujete. Systém vám navíc pomůže vyhodnotit jejich sledovanost a zájem publika.

5. Nezapomeňte na follow up

Připomínající e-maily se mohou zdát jako něco, co může zákazníka obtěžovat, ale neplatí to tak vždy. V letním období bývá naše pozornost poněkud nesoustředěná, takže není na škodu se zákazníkovi po nějaké době nenuceně připomenout. Možná na vaši nabídku v tomto období zapomněl a vy jste se díky následnému kontaktu trefili na správnou strunu. Kromě toho, pokud vaše databáze obsahuje stovky kontaktů, je poměrně obtížné udržovat pravidelnou komunikaci s každým z nich osobně.

Nebojte se do tohoto procesu zapojit také automatizaci. Váš CRM systém se opět o vše postará prostřednictvím automatického zasílání follow up e-mailů a vy se můžete věnovat důležitějším činnostem.

6. Myslete na optimalizaci pro mobilní zařízení

Ze zkušenosti víme, že lidé v posledních letech nakupují více na mobilních telefonech než na počítačích. V létě to platí dvojnásob, protože telefony jsou s námi doslova všude – na pláži, na horách, na letišti, na chatě. Lidé věnují více času surfování po internetu a jsou otevřenější nakupování.

Zde je naše doporučení velmi jednoduché. Optimalizujte, optimalizujte, a ještě jednou optimalizujte. Pokud se vaše stránka nebo e-mail na mobilním zařízení zobrazuje špatně, je více než jisté, že upadne v zapomnění. Jak toho dosáhnout pomocí CRM systému? Zkontrolujte nastavení systému, který by měl nabízet také možnost rozesílky optimalizované pro mobilní zařízení. Pokud chcete mít stoprocentní jistotu, zkuste e-mail nejprve otestovat na svém zařízení.

V létě tedy nemusí být vaše prodejní oddělení v útlumu. Naopak, se správnou strategií a dobře nastavenými procesy může přinést ovoce, z čehož budete těžit po celý rok.

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajůpodmínky používání služby Google.

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky používání služby Google.

Podobné články

CRM v 21. století: Proč je důležité sledovat trendy v oblasti umělé inteligence a strojového učení?

  • 9. 3. 2023

Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

  • 20. 2. 2023

7 hlavních strašáků z implementace CRM

  • 5. 1. 2023