Skrýt formulář
MENU Zavřít
Efektivní online marketing díky CRM. Jak na to? Efektivní online marketing díky CRM. Jak na to?

Efektivní online marketing díky CRM. Jak na to?

  • 16. 1. 2022

5 minut čtení

Může být vaše B2B reklama výrazně efektivnější než teď? Relevantní B2B dotazy hledá minimum lidí a proklik vás stojí desítky korun. Reklama na LinkedInu je předražená a uživatelé na ni nereagují. Jak tedy získat zákazníky a neztratit na reklamě jmění? Klíčem je poctivé doměření každé poptávky.

TIP: My jsme si oblíbili službu B2Base. S ní cílíme reklamu na konkrétní firmy, které si vybereme. Zasáhneme tak velmi efektivně jen zaměstnance vybraných firem.

Pokud vám přicházejí poptávky z formuláře na webu, máte z půlky vyhráno. Nespoléhejte ale jen na konverze odeslání formuláře v Google Analytics a v reklamních nástrojích. Optimalizace na tuto konverzi často způsobí, že přivádíte nerelevantní kontakty. Oddělte zrno od plev. Každý příchozí formulář pečlivě zaznamenejte, ideálně jako nový lead do CRM. Přidejte informace o datu a čase odeslání, zapište relevanci, a především zdroj (tedy odkud vám kontakt přišel). 

Měřte přesně, vydělávejte efektivně

Po nějaké době měření nahromadíte dostatek dat pro optimalizaci kampaní. Stačí v CRM exportovat všechny kontakty z formuláře společně s jejich stavy. Tak získáte tabulku leadů relevantní/nerelevantní, zobchodováno/nezobchodováno. PPC specialista pak už jen podle data a času dohledá ta správná cílení a vyhledávací dotazy, které přivádějí relevantní leady, a ty finančně podpoří. Nemusíte tak hledat nové reklamní nástroje. Jen velmi přesně vytipujete, za jakých podmínek vám přináší byznys.

Jak měřit byznys přes telefon? Jde to

Pokud se vám klienti ozývají například na telefon, je těžší je doměřit. Těžší, ale ne nemožné. Naštěstí existují nástroje, které identifikují konkrétní firmy, které navštívily váš web. Jakmile vám přijde poptávka, podíváte se, zda nástroj tuto firmu na webu identifikoval. Pokud ano, její návštěvu podle UTM parametrů spárujete s konkrétní kampaní a cílením. Získáte tak informace o tom, jak jste zákazníka získali a kterou kampaň se vám vyplatí podpořit.

Základ: Správné CRM

Nikdy nedoměříte vše na 100 %. O to spíš ale sbírejte co nejvíce dat a propojujte je, abyste získali vodítko pro vyhodnocování. Taková data můžou být váš náskok před konkurencí.
Základ je dobré CRM, se kterým snadno shromáždíte data o důležitých kontaktech a významných zakázkách. Nebudeme protežovat jedno konkrétní, protože každé firmě sedne jiný systém. V praxi se nám ale osvědčily tyto:

  • Salesforce: Jeden ze světově nejpoužívanějších systémů. U nás ho používají velké firmy jako Kofola, Panasonic, Crestyl nebo Albatros Media.

  • Dynamics 365: Spolehlivý systém od Microsoftu prověřený lety. Velká výhoda je, že se v něm snadno zorientuje každý, kdo používá programy Microsoft.

  • CRM Leonardo: České CRM, které se vám dokonale přizpůsobí.

  • Dobře poslouží také řešení na míru – ideálně jednoduše vytvořené na low-code platformě.

Ať vyberete kterýkoliv systém, nezapomeňte:
Data a jejich propojení. To je váš náskok před konkurencí.

Podobné články

Nový trend ve světě CRM systémů – modelování vlastního CRM na low-code platformách

  • 4. 10. 2022

CLOUD vs ON PREMISE | Adam Bárta

  • 21. 9. 2022

Implementaci systému CRM lze zvládnout zcela hladce. Jak to zvládnout a jakých chyb se vyvarovat?

  • 7. 9. 2022