Aktualizace procesů a systémů zjednoduší klientovi práci
Nakladatelství Albatros chtělo zrevidovat velké množství svých prodejních a marketingových procesů. Úkol stanovit strategii a vyvinout řešení, které by automatizovalo důležité postupy, svěřilo společnosti Seyfor a.s.
Zadání obnášelo modernizaci předchozích systémů; všechny důležité procesy v Albatrosu, včetně těch obchodních, si žádaly kompletní přebudování na nový systém.
Úkol komplikovalo rozdělení prodejních procesů a vydavatelských projektů na tuzemské a zahraniční. Zahraniční byznysové aktivity navíc zahrnovaly evidenci kontaktů získaných na knižních veletrzích po celém světě nebo řízení vydavatelských práv ke knihám. S ohledem na vhodný výběr titulů s dostatečným prodejním potenciálem navíc Albatros potřebuje sbírat a vyhodnocovat data o čtenářském zájmu.
Potřeby Albatrosu si žádaly nástroj, který bude umět spravovat podstatné informace v mnoha oblastech. Důležité bylo zjednodušit a sjednotit přehled o společnostech, důležitých kontaktech i stavech prodejů (sledovat, které knihy se jakým způsobem prodávají ve kterých zemích), včetně detailnějších informací o titulech a hrozbách při porušení dohod.
Propojení Salesforce s nástroji Albatrosu
Na základě analýzy byznysových cílů a potřeb Albatrosu jsme ve společnosti Solitea a.s. připravili řešení, které vycházelo ze systému řízení zákaznických vztahů Salesforce.
Zároveň jsme s Albatrosem spolupracovali na nových modulech, které by maximálně splňovaly klientovy potřeby. Při vývoji jsme postupovali agilní metodikou. Zohlednili jsme klíčové funkce jako management obchodování s licencemi, které mj. zahrnovaly systém rozpoznávání duplikovaných vstupů.
Díky excelentně připraveným funkcím Salesforce, jako je sledování zákaznického chování a komunikace, jsme od začátku měli na čem stavět. Albatros může sledovat obchodní příležitosti, e-mailovou komunikaci a díky propojení Salesforce s Microsoft Outlook automatizovat postupy potřebné k získávání nových zákazníků.
Data nashromážděná v Salesforce lze také implementovat do marketingové platformy Mailchimp. Kompletní řešení zahrnovalo i automatizaci přehledů pro sledování stavu klíčových ukazatelů na nadnárodní úrovni.
Výkonnými systémy a novými procesy k lepším výsledkům
Modernizace zastaralých systémů i procesů přinesla Albatrosu velké úspory času i zbytečné práce navíc. Obchodní zástupci teď mají přes počítače i mobilní telefony přístup k zákaznickým záznamům z celého světa.
Nový systém umožňuje snadnou přípravu sofistikovaných reportů: přehled klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI) je srozumitelnější a managementu Albatrosu umožňuje rychlý přehled o aktivitách společnosti. Přehlednější jsou díky systému založeném na Salesforce také licence zahraničních aktivit.
Navržená řešení:
≫ Nahradit zastaralý, zbytečně složitý a nedostatečně zabezpečený systém založený na excelovských tabulkách.
≫ Sledovat byznysové aktivity na domácím i zahraničním trhu.
≫ Na domácím trhu sledovat nabídku nových titulů, komunikovat s klienty, obstarávat cenové nabídky, dohody, objednávky a jejich plnění.
≫ Sledovat potenciální zájemce o tituly na zahraničním trhu, třídit zákazníky dle kategorií a následně usměrňovat vzájemnou komunikaci. Sledovat, které knihy se prodávají v konkrétních zemích.
≫ Nahradit problematický pracovní systém v zahraničí. Albatros potřeboval sledovat, které tituly jsou licencovány u kterého zahraničního partnera v dané zemi, včetně informacích o termínu trvání licence. Systém měl umožňovat tvořit a sledovat všechny aspekty licencí v různých stádiích.
≫ Schraňovat kontakty, které Albatros získal na knižních veletrzích, a pak je přiřazovat ke knižním titulům a k tvorbě rezervací. Sledovat nové příležitosti na trhu a spravovat jednotlivé knižní edice.
≫ Propojit systém s aplikací Microsoft Office, zpracovávat příchozí a odchozí elektronickou komunikaci – například sledovat, ke které e-mailové komunikaci došlo s kterým zákazníkem, a předejít tak případné komunikace jednoho zákazníka s více prodejci.
≫ Propojit systém s marketingovým nástrojem Mailchimp, který Albatros využívá k ukládání kontaktů a rozesílce e-mail marketingových kampaní, newsletterů, speciálních nabídek apod.
Hlavní přínos Seyfor a.s.:
≫ Důraz na pochopení byznysových potřeb a cílů klienta.
≫ Kompletní vývoj vlastního řešení.
≫ Klientská podpora i po předání produktu.
≫ Školení šitá na míru.
≫ Vývoj intuitivního a do jisté míry automatizovaného systému.